Category ArchiveHipnoz Terapi

Hipnoz

Hipnoz; kişinin farklı bir bilinç durumu kazanarak algı, duygu, yetenek ve hayal gücünün değiştiği, hayatın içinde normalde de var olan çok özel  bir bilinç durumudur. İnsana verilmiş bir yetenektir ve yerinde, zamanında ve etkili kullanımda çok hızlı sonuç alınan bir uygulamadır. Dış dünyadan bize gelen beş duyumuzla algıladığımız verilerin işlenmesi hipnoz sayesinde değiştirilebilmektedir. Kaynağı değiştirmek çok zordur fakat kişinin bilgiyi alan kaynaktan bilgiyi tanıyan taşıyıcı reseptörleri hipnozla değiştirilebilir, bu reseptörlerin gelen bilgiyi  kişiyi rahatsız etmeyecek bir biçimde algılaması sağlanabilir. Örneğin; belli maddelere karşı allerjisi olan bir hasta düşünelim; hastanın sosyal ortamı bu alerjenlerden içerebilir bu ortam değişmeyeceğine göre hastanın bunu algılayan reseptörlerine alerjen madde normal allerjen olmayan özellikte bir madde olarak hipnotik transla tanıtılabilir, böylece immun sistem gereksiz alarm durumuna geçmez ve alerjik hastalıklar kısmen önlenir. Kişi uyarana yine maruz kalmakta olsa da uyaran ya algılanmamakta ya da olduğundan daha farklı yani rahatsız edici olmayan bir şekilde algılanmaktadır.

Terapide uygulanan hipnoz, televizyonlarda ya da videolardaki gibi gösteri amaçlı yapılan bayılıp ayılma şeklinde değildir. Gözü kapalı konuşma gibidir.Hipnoz hali, hayal kurduğumuz anlara veya uykuya dalmadan önceki hallerimize benzer. Hipnoz, kendinden geçme ve bayılma durumları değildir. Hipnoz halinden çıktığımızda, hipnoz halindeyken söylediklerimizi hatırlayabiliriz. Mutlu ve huzurlu bir hal alarak hipnoz hali son bulur.

Hipnoz Uygulanabilecek Durumlar

• Gebelik ve doğum sürecinde ve kadın hastalıklarında
  • Yeme bozuklukları
  • Depresyon