Category ArchiveMEZOTERAPİ

MEZOTERAPİ

Mezoterapi, genellikle yaşlanmış deri hücrelerinin yenilenmesi, derinin parlaklığının artması ve deri üzerindeki hücrelerin daha sıkı yapıya kavuşmasını sağlayan, bir tedavi yöntemidir.

A, C ve E vitaminleri, bu tedavi yönteminde kullanılan vitaminlerdir. Bu vitaminlerin depolanması yapılır ve deri üzerindeki köklere enjekte edilir. Bu sayede deri üzerindeki kırışıklıkların giderilmesi amaçlanır. Bu amacın neticesinde daha parlak bir deri ile karşılaşmak mümkün olacaktır.

Normal Hayatınıza Devam Edin

Bu tedavi yönteminde kesin sonuç 6-8 seans arasında alınır. Seans geçişlerinde normal yaşantıya devam edilir. Hayatın doğal akışını sıkıntıya sokacak durumlar, bu tedavi yönteminde söz konusu değildir. Bu noktada tek sıkıntı, derisi hassas olan kişilerde ortaya çıkar. Uygulama esnasında, deri üzerinde beliren bazı kızarıklar olacaktır. Bu kızarıklar, makyaj ile kapatılarak doğal yaşam akışına devam edilebilir.

Saç dökülmesi, derideki lekelenmeler başarılı mezoterapi uygulamaları ile çözümler vermektedir. Tüm cilt hastalıklarında, tüm cilt tedavilerinde olduğu gibi mezoterapi uygulaması gerektiren sorunlarda da uygulamanın yapılacağı merkezin seçimi önem taşımaktadır.

Mezoterapi nedir?

Mezoterapi ihtiyaç duyulan bölgeye göre farklı kombinasyonlarda hazırlanan ürünlerin derinin altına küçük iğnelerle verilmesi esasına dayanan bir tedavi yöntemidir.

Farmakolojik ve bitkisel ilaçların vücudun belirli bölgeleri enjekte edilmesi yoluyla mezoderm adı verilen embriyolojik hayattaki orta tabakadan köken alan hastalıkların iyileştirilmesi amacıyla geliştirilmiş tıbbi bir tedavi yöntemidir.

Embriyolojik hayatta kök hücrelerden ilk oluşan ve hayatı oluşturan Endoderm, Mezoderm ve Ektoderm, vücuttaki tüm doku ve organları oluşturur. Mezoderm kaynaklı organlarda ortaya çıkan hastalıkların tedavisinde kullanılmaya başlanan tedavi yöntemi, günümüze kadar önemli gelişme kaydederek pek çok hastalığın direkt tedavisinde veya destekleyici tedavi olarak yer almıştır. Dünya’nın pek çok ülkesinde üniversitelerde Mezoterapi Kürsüleri kurulmuş ve yeni gelişmeler takip edilerek çalışmaları yapılmaktadır.

Bu yönetimin mucidi olan Dr. Pistor Mezoterapiyi tarif ederken “İlaçların, hastalığın bulunduğu yerin yakınına verilmesi durumunda tedavi etkinliğinin arttığı yeni ve basit bir tedavi metodudur” der ve “Uygun Yere, Az Miktarda, Az Sıklıkta ve Daha Güçlü Etki” kavramını ortaya koymuştur.

Mezoterapi hangi bölgelere uygulanabilir?

Yüz mezoterapisi, saçlı deri mezoterapisi ve selülit mezoterapisi olmak üzere başlıca 3 bölgeye uygulanabilir.

Yüz mezoterapisini kimler yaptırabilir?

Yüz mezoterapisi, yaşlanmayı durdurmak ve  yaşlılık belirtilerini gidermek isteyen tüm hastalar için uygun bir yöntemdir. Özellikle güneş maruziyeti fazla olan  ve sigara içen hastalarda belli periyodik aralıklarla yapılan mezoterapi yaşlanma sürecini anlamlı ölçüde yavaşlatmaktadır.

Yüz mezoterapisi nasıl uygulanır?

Cilt temizliği yapıldıktan sonra hastalara  anestezik krem sürülerek 30 dk bekletilir. Sonrasına cilt tipine uygun hazırlanmış karışımlar küçük iğneler aracılığı ile derinin alt bölgesine verilir. PRP tedavisiyle birlikte de yapılabilmekte ve gayet olumlu sonuçlar vermektedir.

İşlem sonrasında günlük yaşantıya hemen dönülebilir mi?

Küçük iğne izleri 24 saat içinde tamamen kaybolmaktadır. İşlem sonrasında makyaj yapılabilir.

Kimler mezoterapi yaptıramaz?

Hamileler, emzirenler, yapılacak bölgede enfeksiyonu olanlar ve kan sulandırıcı kullananlar mezoterapi uygulanmaz.

Mezoterapi tedavisini ne sıklıkla yaptırmayalım?

Yaklaşık 1-2 hafta ara ile yapılan 4-6 seanslık tedavi bir kür olarak kabul edilir. Tedavi sonucu oluşan canlılık ve iyilik halinin korunması için 3-6 ayda bir tekrarı önerilmektedir.

Mezoterapi tedavisinin herhangi bir yan etkisi var mıdır?

İşlem sonrasında uygulama yapılan bölgede morluk görülebilir. Çok nadir de olsa alerji vakaları bildirilmiştir.

SAÇLI DERİ MEZOTERAPİSİ İÇİN

Mezoterapi nedir?

Saçlı deri mezoterapisi nedir?

Genel ve erkek tipi saç dökülmesi olan hastalara saç dökülmesini durdurmak; ayva tüylerini kuvvetlendirip koyu siyah kıllara dönmesini sağlamak ve yeni kıl çıkışını uyarmak için yapılan tedavidir.

Saçlı deri mezoterapisi nasıl uygulanır?

Uygulama öncesinde hastalar saçlarını yıkamalıdır. Saçlı deri dezenfeksiyonu sağlandıktan sonra gerekli ürünler küçük iğneler yardımıyla enjekte edilmektedir.

Saçlı deri mezoterapisi öncesi ve sonrasında nelere dikkat edilmelidir?

Uygulamadan 24 saat önce ve sonrasında boya, röfle gibi uygulamalardan kaçınılmalıdır. 24 saat sonrasına kadar saçlar yıkanmamalıdır.

Kimler saçlı deri mezoterapisi yaptıramaz?

Hamileler, emzirenler, yapılacak bölgede enfeksiyonu olanlar ve kan sulandırıcı kullananlara mezoterapi uygulanmaz

Saçlı deri mezoterapisinin etkisi ne zaman başlamaktadır?

Ortalama 3- 4 seans sonrasında saçlarda dökülme azalmaktadır. Tedavi devamında ise saç tellerinde kuvvetlenme, saçlarda gürleşme ve yeni saç çıkması sağlanmaktadır.

Saçlı deri mezoterapisinin herhangi bir yan etkisi var mıdır?

İşlem sonrasında baş ağrısı görülebilir.