Estetik Tıp ve Mezoterapi; Sağlık Bakanlığı Mezoterapi Eğitimi altında 19.10.2015 tarihli ekteki linkte yer alan dokumanda belirtildiği üzere tanımlanmıştır.

https://shgmesdb.saglik.gov.tr/Eklenti/4077/0/mezoterapi-standartlari-1pdf.pdf 8.sayfanın sonunda açıkça belirtilmektedir.

Mezoterapi, genellikle yaşlanmış deri hücrelerinin yenilenmesi, derinin parlaklığının artması ve deri üzerindeki hücrelerin daha sıkı yapıya kavuşmasını sağlayan, bir tedavi yöntemidir.

A, C ve E vitaminleri, bu tedavi yönteminde kullanılan vitaminlerdir. Bu vitaminlerin depolanması yapılır ve deri üzerindeki köklere enjekte edilir. Bu sayede deri üzerindeki kırışıklıkların giderilerek cildin bebek tazeliği denilen canlanlılığa ulaştırılması amaçlanır. Böylece daha parlak-sağlıklı ve canlı bir cilde kavuşulur.

Normal Hayatınıza Devam Edin

Bu tedavi yönteminde kesin sonuç 6-8 seans arasında alınır. Seans geçişlerinde normal yaşantıya devam edilir. Hayatın doğal akışını sıkıntıya sokacak durum oluşturmaz. Bu noktada tek sıkıntı, derisi hassas olan kişilerde ortaya çıkar. Uygulama esnasında, deri üzerinde beliren bazı kızarıklar olacaktır. Bu kızarıklar, makyaj ile kapatılarak doğal yaşam akışına devam edilebilir.

Mezoterapi nedir?

Mezoterapi ihtiyaç duyulan bölgeye göre farklı kombinasyonlarda hazırlanan ürünlerin derinin altına minik ve ince iğnelerle verilmesi esasına dayanan bir tedavi yöntemidir.

Farmakolojik ve bitkisel ilaçların vücudun belirli bölgelerine intradermal, subkutan enjekte edilmesi yoluyla mezoderm adı verilen embriyolojik hayattaki orta tabakadan köken alan hastalıkların iyileştirilmesi amacıyla geliştirilmiş tıbbi bir tedavi yöntemidir.

Bu yönetimin sahibi olan Dr. Pistor Mezoterapiyi tarif ederken “İlaçların, hastalığın bulunduğu yerin yakınına verilmesi durumunda tedavi etkinliğinin arttığı yeni ve basit bir tedavi metodudur” der ve “Uygun Yere, Az Miktarda, Az Sıklıkta ve Daha Güçlü Etki” kavramını ortaya koymuştur.

Mezoterapi hangi bölgelere uygulanabilir?

Yüz mezoterapisi ve selülit mezoterapisi olmak üzere başlıca 2 bölgeye uygulanması tavsiye edilir.

Yüz mezoterapisini kimler yaptırabilir?

Yüz mezoterapisi; cildinde renk düzensizlikleri bulunan leke, kırışıklık vs. ile yaşlanmayı durdurmak (antiaging) ve  yaşlılık belirtilerini gidermek isteyen tüm hastalar için uygun bir yöntemdir.

Özellikle güneş maruziyeti fazla olan  ve sigara içen hastalarda belli periyodik aralıklarla yapılan mezoterapi yaşlanma sürecini anlamlı ölçüde yavaşlatmaktadır.

Yüz mezoterapisi nasıl uygulanır?

Cilt temizliği yapıldıktan sonra hastalara  anestezik krem sürülerek 15 dk bekletilir. Sonrasına cilt tipine uygun hazırlanmış karışımlar küçük iğneler aracılığı ile derinin alt bölgesine verilir.

PRP tedavisiyle birlikte de yapılabilmekte ve gayet olumlu sonuçlar vermektedir. Tercih edilen yöntem genelde budur.

İşlem sonrasında günlük yaşantıya hemen dönülebilir mi?

Küçük iğne izleri 24 saat içinde tamamen kaybolmaktadır.

Kimler mezoterapi yaptıramaz?

Hamileler,

Emziren Anneler

Kan sulandırıcı ilaçlar kullananlara (clexane, plavix, coraspin ) mezoterapi uygulanmaz.

Mezoterapi tedavisini ne sıklıkla yaptırmayalım?

Yaklaşık 1-2 hafta ara ile yapılan 4-6 seanslık tedavi bir kür olarak kabul edilir. Tedavi sonucu oluşan canlılık ve iyilik halinin korunması için 3-6 ayda bir tekrarı önerilmektedir.

Mezoterapi tedavisinin herhangi bir yan etkisi var mıdır?

İşlem sonrasında uygulama yapılan bölgede morluk görülebilir. Çok nadir de olsa alerji vakaları bildirilmiştir.

Mezoterapi nedir?

Mezoterapi ihtiyaç duyulan bölgeye göre farklı kombinasyonlarda hazırlanan ürünlerin derinin altına küçük iğnelerle verilmesi esasına dayanan bir tedavi yöntemidir.

Sağlık Bakanlığı Eğitim Bilgileri Aşağıdaki linkteki gibi belirlenmiştir.

MODÜL-7
Mezoterapinin Uygulama Alanları
1. Akut ve Kronik Ağrı Kontrolünde
Her bir uygulama alanında kullanım
Mezoterapinin Yeri endikasyonlarını tanımlar.
a. Yüz Nevraljileri
b. Trigeminus Nevraljileri
c. Arnold Sinir; Nevraljileri
d. Serviko-Brakiyal Nevraljiler

1. Fibroz (Bağ) Doku Patolojileri
    a. Tendinopatiler. Dupuytren, Bursitler, Miyozitler.
    Hidrolipodistrofiler (Selülit)
  2. Spor Hekimliği ve Mezoterapi
    a. Tendon Yaralanmalan (Tendinopati)
    b. Kas Yaralanmalan (Kas Ezilmeleri, Kas Ağrısı, Kas Gerginliği, Kısmi Yırttklar)
    e. Bağ Yaralanmalan (Bağ Zorlanmaları, Eklem Burkulmaları, Kısmi Yırtıklar)
    d. Kemik Sakatlanmaları (Periostit, Stres Kırıkları)
    e. Kıkırdak Lezyonları
    f. Eklem Çevresi Doku Lezyonları (Bursit, Kapsülit, Sinovyal Kist)
  3. Romatizmal Hastalıklar ve Mezoterapi
    d. Sitria

İnternet Sitesinde verilen bilgiler Bilgilendirme amaçlıdır

MEZO-BOTOKS

Yüzümüzde yaşlanmayı artıran en önemli şey mimik kaslarının aşırı kullanımıdır. Botoks, kasların aşırı kullanımı sonucu oluşan cilt çizgilerini hafifletmek veya azaltmak amacıyla kullanılan bir tedavi yöntemidir. En sık kullanıldığı bölgeler; kaş çatma çizgisi, kaz ayakları çizgileri ve alındaki yatay çizgilerdir.

Botoks nedir?
Botulinum toksin A (botoks) , Clostridium botulinum’dan elde edilen kas gevşetici bir ilaçtır. Botoks direkt kas içine enjekte edilir. Böylece enjekte edildiği bölgedeki kasların sinirler tarafından uyarılmasını geçici süreyle engelleyerek aşırı kasılmaları azaltır.

Botoks kırışıklıkları nasıl düzeltir?
Yüzümüzdeki dinamik kasların (mimik kasları ) aşırı çalışması sonucu üzerindeki cilt katlanır ve zamanla çizgiler oluşmaya başlar. Botox uygulanan bölgede kasların hareketi azaltılarak üzerindeki cildi kırıştırması engellenir ve deri gerginlik kazanmış olur.

Botox yüzde hangi bölgelere uygulanıyor?
Yüzün üst kısmındaki mimik çizgileri, glabella (iki kaş arası ), göz kenarı, alın ve burun kökü (bunny çizgileri ) sıklıkla botoks uygulanan yerlerdir.

Glabella (iki kaş arası) botoksunda sağlamaya çalışılan etkiler nelerdir?
Glabellaya botoks yapıyorsak sağlamak istediğimiz bir kaç etki söz konusudur. Hastanın endişeli veya kızgın görünen bir yüz ifadesi varsa, glabellaya botoks enjekte ederek bu ifadeyi yaratan bölümü rahatlatmış, gevşetmiş oluruz.

Göz çevresi (kaz ayağı ) botoksunda sağlamaya çalışılan etkiler nelerdir?
Botoks ile kaz ayağı çizgilerini tedavi ettiğimizde çizgilerin derinliğinin ve sayısının azaldığını görülür.

Nelere dikkat edilmesi gerekiyor?
İlk olarak uygun ürünü kullanmak gerekiyor. Doğru ürün, doğru sulandırma ve uygun sterilizasyonun sağlanması dikkat edilmesi gereken konulardır.

Botoks yüzünüzün doğallığını bozar mı?
Problem kas aktiviteleri sonucu oluşmuş kırışıklıklar ise botoks bunun için uygun seçeneklerden biridir. Uygun dozun kullanılmasıyla sonuç olumlu olacaktır.

Riskleri var mıdır?
Doğru prosedürler uygulandığı takdirde yan etkiler minimum olacaktır. Enjeksiyon sonucunda lokalize enfeksiyon, ağrı, enflamasyon, his kaybı, hassasiyet, kızarıklık, morluk ortaya çıkabilir. Çok nadiren göz kapağı düşmesi görülebilir. Fakat botoxun bu yan etkilerinin yanında bir avantajı vardır. Eğer botox bir yan etki oluşturduysa bu her zaman kendiliğinden geçecektir yani geri dönüşümlüdür.

Botoks nasıl uygulanıyor?
Uygulama yapılacak bölge dezenfekte edildikten sonra çok ince iğnelerle kas içine enjeksiyon yapılıyor. On dakikalık tek seans işlem için yeterli oluyor.

Sonuçları ne zaman görülüyor?
Enjeksiyondan sonra üçüncü günden itibaren etkisini göstermeye başlıyor. Kişiden kişiye değişmekle beraber etkisi 10-14 gün içinde tamamlanmış oluyor.

Botoksun etkisi ne kadar sürüyor?
Botoksun etkisi ortalama 4-6 ay kadar sürüyor. Kalıcılık süresi kişiden kişiye farklılık gösterebiliyor. Zaman zaman biraz daha kısa veya uzun olabiliyor.

Botoks uygulamasında yaş sınırı varmıdır?
Yüzünde dinamik kırışıklığı olan 18 yaş ve üstü herkese uygulanabilen güvenli bir yöntemdir. Kırışıklık derinse tek tedavide tamamen yok olmaz fakat derinliği azalır.

Botoksun estetik dışı endikasyonları nelerdir?
Migren, spastik felç, şaşılık, idrar kaçırma, aşırı terleme gibi tıbbın farklı alanlarında farklı endikasyonda kullanılmaktadır.

Botoksun aşırı terlemede ki etkisi nasıldır?
Koltuk altı, el içi ve ayak tabanı terlemesine karşı botox uygulamaları yapılmaktadır. Bu yöntem ter bezlerini çalıştıran sinirlerin faaliyetini azaltarak aşırı terlemeyi azaltır.

Bilgiler özet şekilde verilmiştir, hekiminizin uygulamasından memnun olmanız için yaptırmadan önce mutlaka yüz yüze görüşerek en kaliteli ürünün en iyi şekilde kullanılmasını sağlamanız ve görüşmenizde memnun kalırsanız yaptırmaya karar vermelisiniz.